Holiday.... :) - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu Holiday.... :) - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu

Holiday.... :)

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

13 Juni 2008 | Maleisië, Kuching

Lieve Allemaal,

Hier weer een berichtje van mij na een heerlijke vakantie van ongeveer 2 weken. Op donderdag 29 mei kwam dan ook, na mijn vader, ook Tess aan in Kuching. Meteen was het eigenlijk erg gezellig en eindelijk kon mijn welverdiende vakantie beginnen.

Vrijdag zijn we met z'n drieen naar Bako NP geweest. Deze keer hadden we echt een prive rondleiding. Want de concierge van het hotel, Abu, had een vrije dag en had aangeboden ons naar Bako te brengen en ook mee te gaan het park in. Heb me ook deze keer weer prima vermaakt in het park en gelukkig hebben we ook weer een glimp mogen opvangen van de nog steeds zwaar lelijke neusapen. Verder had ik de naam gekregen van 'tourguide', omdat ik van ons vieren het meest recent nog in het park was geweest, haha. Verder ook nog vriendjes gemaakt met een ECHTE tourguide, uiteraard nummers uitgewisseld, want hij wilde me graag nog een keer een ander NP laten zien in de tijd dat ik in Kuching ben (tot op heden heb ik nog niks vernomen ;)).

Op zaterdag heb ik Tess en papa weer een beetje de stad laten zien en zijn we 's middags naar (hoe kan het ook anders) de Orang Utans gegaan in Semmengoh. Eerst regende het heel hard, wat niet veel goeds betekende, maar gelukkig werd het droog en kwamen er wat aapies te voorschijn. Na de aapjes zijn we richting de zondags markt gegaan (jaaa... zondags markt op zaterdag... ik weet het!!). Ook dit was weer een geslaagde bezigheid en ik heb weer vol mogen genieten van alle geslachte ayam (hmmm... kippies).

Zondag hadden we een heerlijk relax dagje op Damai Beach. Was mooi weer en de zee was prima. En omdat ik de General Manager van het resort kende kregen we korting op de lunch :) Ik zeg, een prima dagje!

Dinsdag zijn we richting Mulu NP gevlogen. Daar hebben we 's middags meteen de Canopy Skywalk gedaan. Was echt super vet om zooo hoog tussen de bomen te lopen. Ook wel veel gekraak van de loopbruggen af en toe, maar dat heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te negeren ;) 's Avonds regende het weer eens heeeeel heeeeeel hard, zoals het alleen maar in de tropen kan regenen. Maar we hadden een Nightwalk gepland, dus allemaal onze poncho's en paraplu's uit de kast getrokken en op naar het start punt. Daar werd ons verteld dat ze normaal als het zo regent de walk cancelen, maar het was even wachten op de andere mensen die mee gingen. Ook de andere mensen wilden gelukkig de walk gewoon doorzetten, want tja, zeg nou zelf, wij Nederlanders kunnen toch wel tegen een beetje regen ;) En eerlijk is eerlijk, het was echt super vet! Hebben echt heel veel vuurvliegjes gezien, was echt heel magisch. En ik had er zelfs eentje gevangen :) Ook riep de guide op een gegeven moment heel hard SNAKE SNAKE SNAKE... dus wij hadden zoiets... nou, als die kerel zo hard roept moet het wel een grote zijn. Maar nee hoor, het was echt een piep klein slangetje. De guide gilde alleen zo hard omdat ie zelf als de dood was voor slangen... haha.
Op woensdag hebben we alle Caves in Mulu bekeken. Erg indrukwekkend en mega groot. Ook hebben we aan het eind van de dag serieus miljoenen (echt geen grap!!) vleermuizen uit zien vliegen, ook echt super vet!

Op donderdag ben ik met papa richting KK gevlogen (Tess bleef 1 nachtje in Miri om de volgende dag naar KK te komen). Daar hadden we 's avonds gegeten met Bart (ook van de NHTV), en het was weer erg gezellig. Alle dagen daarna kan ik eigenlijk goed omschrijven als het volgende:
eilandjes, snorkelen, zonnen, luieren, relaxen etc.
Verder ben ik ook 1 avond alleen met Tess op stap gegaan, en zijn we (hoe kan het ook anders) geeindigd in een karaoke bar. Was super leuk, en Tess had zelfs een Maleisisch nummer gezongen. Verder hadden we aan het eind van de avond een mooie verzameling visite kaartjes bij elkaar gekregen en heel de avond nul komma nul uitgegeven en zijn we toch dronken geeindigd ;) Ook kaatje heeft hier nog van mogen meegenieten ;)
Ook waren we met z'n drieen uitgenodigd voor de verjaardag van een buschauffeur (Danny) die ik de vorige keer in KK had leren kennen via Bart. Dus op die aanvraag zijn we maar ingegaan, en ook dit heeft weer geresulteerd in een super mooie karaoke avond. Ook werd me 1 of andere Maleisische dans geleerd door een meisje en hebben Tess en ik een Nederlands verjaardagsliedje gezongen voor Danny :) Maar het enige wat me nog steeds heel erg opvalt is dat al die super dunne meisjes en ook jongens heeeeel veeeeel drinken, maar ook echt heeeeeel veeeeeel kotsen (zelfs de wasbak lag helemaal vol... bah bah!!).

Al met al echt een super vakantie gehad. Helaas maakt dat het nu ook waarschijnlijk zo moeilijk om weer echt aan de slag te gaan met me stage. Morgen vliegt papa weer naar Nederland, en wat zou ik graag mee het vliegtuig instappen op gewoon even een dagje in NL te zijn om iedereen weer even te zien :) Maar ik weet het, ik mag hier niet klagen. En tja, over twee maanden ben ik alweer terug, dus het gaat echt snel genoeg. Wel heel leuk om nog te melden is dat ik over 2 weken bezoek van Lize krijg. Lies we gaan er een feestje van maken, en twee weken later vieren we dat feestje verder op Bali ;)

Hele dikke kus
Goo

  • 13 Juni 2008 - 09:30

    Kaat:

    He Muppie!

    Vond het leuk dat ik mee heb mogen genieten van jullie stapavondje! Snap goed dat je nu echt geen zin meer hebt om aan werk te gaan, maar het zijn nog maar 2 weekjes!! Dat vliegt zoo voorbij. Dan lekker lang vakantie vieren :) Maak er nog een mooie tijd van bij Holiday inn & Crown!

    Love you! xox

  • 15 Juni 2008 - 05:52

    Boo:

    Lieve Goo, Wat een mooie verhalen allemaal zeg..En echt ontzettend leuk dat Lize langs komt!! Geniet er nog maar van!! Dikke kus

  • 17 Juni 2008 - 07:53

    Ing:

    Hee tjik! Snap dat het best ff lastig is zo zonder je bezoek...maar je hebt een leuke vakantie in het vooruitzicht met lies! Ben jaloers op jullie! Nog heel eventjes en jullie kunnen samen gaan genieten!
    Hele dikke kus vanuit het wisselvallige Nederland (verrassend he :) )

  • 19 Juni 2008 - 23:09

    Papa:

    Lieve dochter,

    Helaas ben ik weer thuis en heb genoten van de ruim 3 weken bij jou.
    Ten eerste fantastische en lieve mensen in Sarawak (Borneo, iedereen vraagt waar je vandaan komt en heet je dan welkom in Sarawak of Kuching. De vlucht op de heenweg liep ruim één uur en 30 minuten vertraging op(airco had wat problemen)maar kwam nog net op tijd in Kuala Lumpur aan om de vlucht naar Kuching te halen, alleen de koffer kwam één vlucht later in Kuching aan en werd keurig 2 uur later in het Hotel afgeleverd. De natuur is in één woord geweldig te noemen, zeker als je oog in oog komt te staan met Oerang Oetans en wat verder op afstand de Makaken en Neusapen kunt aanschouwen, deze zien er wel heel raar uit maar zijn wel heel apart om te zien. Na wat binnenlandse vluchten en voor het eerst in een propellertoestel te hebben gezeten en je de natuur onder je weg ziet glijden kwamen we in één van de mooiste en grootste grotten ter wereld in Mulu aan, gelegen midden in de jungle. s'Avonds onder beglijding van een gids voor het eerst van mijn leven vuurvliegjes waargenomen, ongelooflijk dat deze kleine beestjes zoveel licht uitstralen. Plus het geluid van de jungle erbij en je voelt je net een ontdekkingsreiziger.
    Natuurlijk ook wat regen gehad dat hoort bij de tropen. Een dag later een bezoek gebracht aan een van de grootste grotten ter wereld, via boten over het snel stromende water werden we daar naar toe gebracht.
    Ik moet zeggen uniek en zeker als het schemer gaat worden en er miljoenen vleermuizen uitvliegen, een fantastisch schouwspel om naar te kijken.
    De dag daarop de volgende vlucht naar Kota Kinubalu, waar we 6 dagen verbleven oh ja Tess de oude schoolvriendin van Margot was ook ruim 10 dagen te gast bij Margot.
    In Kota Kinubalu liggen voor de kust wat kleine eilandjes waarvan we er 4 hebben bezocht en je met snorkelen de meest kleurrijke vissen om je heen ziet zwemmen, met als hoogtepunt je Finding Nemo ineens tussen het koraal en zeeplanten ziet zwemmen.
    Het water is gelukkig lekker warm te noemen en je niet bang hoeft te zijn kou te vatten.
    Als verrassing kwam ik op één van die eilanden oog in oog te staan met wel een heleboel Varanen, hele rare beesten, steken hun tong tegen je uit en je mag niets terugdoen.
    Ook hier kon het niet droogblijven en werden we op de terugweg met de boot naar het vaste land bijna uit de boot gespoeld zo hard regende het. Eén geluk de tempratuur blijft lekker en paar later schijnt de zon weer.
    Al met al kan ik terukijken op een fantastische ruim 3 weken samen met mijn dochter Margot, ze had graag één week mee naar Nederland gewild om wat bij te praten met haar Zus, vrienden en vriendinnen.
    Eén ding is mij zeker niet ontgaan bijna alle mensen in Kuching kennen Margot uit Holland.

    Ik heb genoten en veel gezien, lekker uit eten geweest en niet te vergeten dat we ook nog aan jungledansen hebben gedaan met de Iban-mensen. Ik kan terugkijken op een aparte belevenis in de wildernis.

    Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

Margot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 11826

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: