Breda's stappen in Kuching :) - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu Breda's stappen in Kuching :) - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu

Breda's stappen in Kuching :)

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

03 Juli 2008 | Maleisië, Kuching

Lieve Allemaal,

Nog maar een week stage te gaan en dan zijn mijn 6 maanden stage dan toch echt voorbij. Als ik het me nu zo bedenk is het echt allemaal zo snel gegaan. Want in het begin lijkt een half jaar echt wel heel lang hoor. Maar heb het zo erg naar me zin gehad hier dat de tijd echt voorbij lijkt te zijn gevlogen.

Afgelopen weekend was het dan eindelijk tijd om Lize van het vliegveld af te halen zodat we de mensen in Kuching eens even konden laten zien hoe ze in Breda feest vieren ;) Ze kwam om 5 uur zaterdag middag aan, maar toen ik in de taxi op weg naar het vliegveld zat kreeg ik al een smsje dat ze was aangekomen! Weet niet hoe die vluchten het hier altijd doen, maar ze komen altijd veel te vroeg aan. Toen ik in de taxi aankwam zag ik Lies meteen staan, dus hup uit te taxi gerend en elkaar een super dikke knuffel gegeven. Wel erg jammer was dat ik een super mooi mega groot vel papier mee had genomen met daarop Lies der naam… maar doordat dat verdomde vliegtuig te vroeg was geland kon ik niet heel mooi zo op der staan wachten… haha.
Gelukkig was het meteen gezellig en hadden we elkaar uiteraard veel en veel te veel te vertellen. ’s Avonds had ik nog wat mensen opgetrommeld om mee te gaan eten. Zijn met z’n zessen aan de andere kant van de rivier gaan eten. Dat betekende dus oversteken met het bootje. Wel erg grappig dat mijn lokale vrienden banger voor het bootje waren dan ik en lies ;) Maar we hebben het gered, en stonden binnen 1 minuut aan de andere kant van de rivier.

Na het eten even naar me kamer gegaan… ons lekker opgetut… echt good old times ;) En daarna hupsakee… lekker de stad in. Waren begonnen in Mojo… hier 5 minuten vandaan. Eerst nog erg leeg, maar wel relaxte muziek. Meteen maar een biertje gekocht en een beetje ervan genieten om de enige blanken in een club te zijn… haha. Al na twee slokken van ons bier werd ons wodka jus aangeboden, dus wij ons maar gezellig bij die groep aangesloten.
Deze keer stond er een mega fles wodka op tafel en werd er af en toe een pitcher jus besteld… en dan tja… mixxen maar!! Het tempo van de chinezen was niet zo goed bij te houden, want die doen dus echt hap slip weg… BIZAR!!
Daarna kwam lies met de briljante opmerking… ‘kom Margot… we gaan even naar buiten… even afkoelen!!’ Nou wilde ik er niet meteen teleurstellen… dus ik derachter aan. Maar toen we buiten waren had ook lies door dat het buiten net zo warm was als binnen. Dus tot zover het afkoelen! Maar blijkbaar (heb ik me laten vertellen door lies), werkt het in Bali wel als je naar buiten gaat om af te koelen… want ja jongens… dat is een eiland en daar heb je dus meer wind. Dat ik daarna een verhitte discussie ben begonnen over dat Borneo dus ook een eiland is wilde hierbij niet echt helpen… haha. Maar over 2 weken kan ik het zelf vergelijken en zal ik hier dus nog op terug komen ;)
Daarna zijn we op weg gegaan naar Grappa (veel homo’s). Daar zijn we aan de bar gaan zitten en hup aan de tequilla gegaan. Ik weet niet eens meer hoeveel tequilla we hebben besteld, maar bij mij is na 2 tequilla het licht uit gegaan zeg maar. We hadden namelijk een camera bij ons en na die foto’s the day after te hebben bestudeerd ben ik erachter gekomen dat ik gewoon echt gaten in me hoofd heb! Sta met mensen op de foto die ik totaal niet ken…oops!
Blijkbaar had lies nog honger na al die drankjes dus zijn we… god mag weten hoe… nog in de Mac terecht gekomen. Alleen kunnen we ons niet meer herinneren of dat we hebben afgerekend. Ook heeft lies der slippers in de Mac achter gelaten… want die waren ineens kapot… en ja… nou komt t… ik stond ineens buiten heel nonchalant tegen een pilaar/boom aanleunend keihard te nekken… :(
Op de 1 of andere manier toch in het hotel terecht gekomen. Daar weer meer van de badkamer gezien dan dat ik wilde. Maar kreeg ook gezelschap van lies… wat een gezelligheid.

De dag erna werden we ergens smiddags wakker. Na het wakker worden had ik geconstateerd dat ik een schram op me hoofd rijker was, een grote blauwe plek op me arm had en ook had ik nog een bult op me hoofd. Heb bedacht dat dit is gekomen doordat ik tijden het overgeven in de badkamer me evenwicht ben verloren en daardoor met me hoofd tegen de prullenbak aan ben geknald… hmmm… soort van oops momentje ;)

Nou… al met al was het een geslaagd avondje! Daardoor hebben we de hele zondag alleen niet zoveel kunnen doen :(

Maandag zijn we een beetje door de stad gelopen en smiddags naar de Orang Utans gegaan. Zal waarschijnlijk mijn laatste keer zijn geweest. Echt jammer, want zijn gewoon zulke bijzondere en mooie beesten. Dus nu loop ik met het idee om mijn scriptie aan dit park te gaan verbinden… heb ik ook een goede reden om binnen een jaar weer terug te gaan naar Kuching ;) Maar dit is alleen een idee tot nu toe, en zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn als ik terug ben in NL.

Dinsdag moest ik helaas weer werken. Maar hebben lies en ik wel nog gezellig gelunched en heb ik er smiddags in een taxi gegooid.
Al met al kan ik dus terugkijken op een paar onvergetelijke dagen samen met Lize. Was echt zo leuk om zo’n goed vriendinnetje even om je heen te hebben en die ook alles te kunnen laten zien. Hebben echt teveel gelachen en bijgekletst!
Daarom heb ik ook zoveel zin om over 2 weken elkaar weer te zien, en dan ditmaal op Bali! Gaat echt een super week worden… weet ik nu al!

Nou… dit was em wel weer. Deze komende week zal vooral in het teken staan van afronden, afronden en afronden… en ook afscheid nemen… iets waar ik toch wel heel erg tegenop zie!

Hele dikke kus,
Goo

  • 03 Juli 2008 - 09:35

    Kaat:

    Lief!

    Toch bij neergelegd dat er meer wind is op een eiland (klein eiland dan), I'm proud! Geniet nog even van Kuching, het hotel en vooral de mensen, en dan hop naar lize :)

    Mis je, mis je, mis je!

  • 03 Juli 2008 - 18:47

    Boo:

    Geniet er nog van in Kuching en dan lekker naar Bali...Ontzettend veel plezier nog!! Dikke kus

  • 04 Juli 2008 - 09:38

    Ing:

    Lieverd, haha wat een briljant verhaal! Had het stiekem al van kaat gehoord, maar moet nu gewoon weer zo hard lachen! Ook heel gek om jullie met z'n 2en op de foto te zien! Zo bijzonder!
    Nog even een weekje knallen en dan VAKANTIE!
    En dan is het eindelijk tijd om naar huis te komen! Ik kan in ieder geval niet wachten! :)
    Dikke kussen

  • 05 Juli 2008 - 21:29

    Peter:

    hik hik zal je tempo wel niet meer bij kunnen houden. Nou Go nog even wat projecten afsluiten en genieten van je welverdiende vakantie.

  • 08 Juli 2008 - 11:31

    Tess:

    Popje! Alweer thuis.. Jij nog heel even en dan lekker op reis! Doe je Lize de groetjes?
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

Margot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 11824

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: