"Reduce, re-use, recycle and replant!!!" - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu "Reduce, re-use, recycle and replant!!!" - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu

"Reduce, re-use, recycle and replant!!!"

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

24 Juli 2008 | Singapore, Singapore

Lieve Allemaal,

Hier weer een berichtje van mij en nu niet vanuit Kuching, maar vanuit Singapore. Dinsdag 15 juli ben in vanuit Kuching naar Bali gevlogen om Lize 6 daagjes te pesten ;) Gelukkig stond lies me mooi op te wachten op het vliegveld om daarna richting Kuta te gaan met de taxi. Daar even me spullen gedropt en daarna gegeten... gezellig gezellig! Kan Kuta in een paar woorden omschrijven: Heeeeeeeeel veeeeeeel gespierde en gebruinde mannen!!!! Voornamelijk australiers! Voor mij was het dus echt even een eye-opener om vanuit het totaal niet toeristische Kuching (gemiddelde toerist 65+) in het Salou achtige Kuta rond te lopen!
Uiteraard heb ik wat tijd op het strand rondgebracht, maar ook ben ik met Lize naar haar stage hotel geweest om daar een nachtje te slapen en hebben we Ubud leeg gekocht ;) Ja... Bali was echt super, heb me op en top vermaakt met ook nog eens een super goed vriendinnetje om me heen... wat wil je nog meer!

Op maandag 21 juli vloog ik zwaar vroeg naar Kuala Lumpur, dus dat was zo rond 5 uur sochtends opstaan :( Na drie uurtjes vliegen was ik in KL, en daar heb ik me laptop en wat souveniers in een kluis op het vliegveld gegooid zodat ik die niet 4 weken mee hoef te slepen! Toen met de KLIA (super snelle trein) naar het centrum en daar een cheap hostel gezocht waar ik voor 2,5 euro kon slapen :) Uiteraard een bezoekje gebracht aan de KL tower, 1 van de hoogste torens in de wereld en even langs een aantal van de mega malls gelopen! En tja... die dingen waren zo mega dat ik serieus verdwaald was... fijn fijn! Uiteindelijk een coffee bean & tea leaf gevonden en daar me oude vertrouwde teh lattee besteld om even tot rust te komen! 's Avonds mezelf vermaakt op de night market in china town en wat onzin dingen gekocht en flink aflopen dingen! Was erg grappig omdat ik er af en toe was bahasa Malaysia tegenaan gooide, en dat vonden ze echt super mooi! Meestal zei ik dat ze gek waren... (Orang gila) omdat ze veel te hoge prijzen vroegen ;)

Dinsdag ben ik met een VIP bus richting Singapore gegaan, was echt een chille bus... heb in de bus zelfs beter geslapen dan in me dormroom... haha!! Uiteraard was ik weer eens niet goed voorbereid en had ik geen idee waar in Singapore ik zou worden afgezet, dus ik me achterbuurman maar even gevraagd. En blijkbaar zag ik er zo lief uit voor deze chinees dat ie helemaal met me mee was gelopen (kwartiertje lopen) naar mijn hostel... haha! 's Avonds afgesproken met Kip (1 van de ex bellmans in Kuching) en super gezellig bijgekletst enzo!
De dag erna was het tijd voor de Singapore Zoo... daar wilde ik al zolang naartoe omdat ik er zoveel goede verhalen over heb gehoord! En eerlijk waar, het is echt de mooiste dierentuin die ik ooit heb gezien! Alles is heel dichtbij en super mooi! Vooral de witte tijgers die ineens het water insprongen vond ik echt super om te zien!
's Avonds nog de night safari gedaan, was ook wel leuk alleen werd je daar dus echt doodgegooid met het feit dat alle dieren zwaar bedreigd worden en dat iedereen dus het volgende moet doen... let iedereen op... daar komt ie: Reduce, re-use, recycle and replant!!! Dus lieve mensen, willen we al dat moois op aarde nog willen behouden dan moeten we de 4 R's uitvoeren! Zo... dit was even mijn wijze les van vandaag ;)

Wat mijn plannen verder precies zijn weet ik nog niet echt. Denk dat ik zaterdag richting Melaka ga en van daaruit richting Kota Bahru om dan lekker mijn PADI te gaan halen... jaaaaa... zin in :)

Lieverds, mis jullie allemaal echt nog ontzettend erg, maar dat alleen reizen bevalt echt prima! Je leert namelijk zo snel mensen kennen, dus best gezellig hoor :)

Hele dikke kus,
goo

  • 24 Juli 2008 - 09:14

    Mirel:

    Lief zusje,
    Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Hoewel ik het meerendeel natuurlijk al wist ;)
    Heb je in de zoo nou ook de ijsberen onder water zien zwemmen via het glas, dat vond ik toen zo'n mooi gezicht?
    Heel veel plezier je laatste weekjes, mis je en hele dikke kus van zus.

  • 24 Juli 2008 - 09:16

    Do:

    Goo! Klinkt heerlijk die vakantie! Waarschijnlijk ben je nu een ster in afdingen, kon dat maar in Nl he.. Nog een paar weekjes en dan ben je ook al weer terug! Geniet ervan! Liefs, Do

  • 24 Juli 2008 - 10:29

    Janny En Jan:

    Leuk om weer wat van je te horen. Je ziet zo heel wat van de wereld. Wij willen ook nog wel eens die kant op als ik al jouw enthousiaste verhalen lees en de foto's zie. Geniet nog maar lekker.
    Heel veel groetjes uit Breda van Jan en Janny

  • 24 Juli 2008 - 10:32

    Joes:

    Hey Goo'tje!

    Verhalen klinken allemaal heel erg super! Hoop dat je de laatste weken nog even veel plezier maakt, maar als ik je planning hoor komt dat helemaal goed. Als je terugkomt ga ik je snel even onder tafel zuipen. Nog 25 dagen...

    Kus, Joes.

  • 24 Juli 2008 - 19:38

    Tess:

    Goedzo Go!Beste route ever die je gaat volgen ;)
    Je hebt trouwens een liedje van Jack Johnson dat zo heet reduce re-use recycle.. moet je maar eens opzoeken! ha ha
    Dag lieverd

    kus van een nog steeds jaloerse tess

  • 24 Juli 2008 - 21:22

    Merlijn:

    Gooo... ben zooo jaloers!!! hier in NL is het eindelijk mooi weer aan het worden!! wel leuk om te horen dat je het zooo naar je zin hebt! en ook leuk om eindelijk hier iets te lezen wat ik nog niet wist, want ik heb jou al veel te lang niet meer gesproken!!!!!
    schat ik mis je en kom maar snel terug!!!
    kuss

  • 25 Juli 2008 - 09:06

    Papa:

    Hoi lieve dochter,

    Leuk om weer eens mooi verhaaltje van je te lezen. Ik weet natuurlijk zelf hoe het was in Kuching heb geen 65++++ gezien, behalve ik dan. Je hebt het leuk bij Lize gehad in Bali en natuurlijk lopen daar veel meer gebruinde jonge boys rond om van te genieten dan van een stel oudjes in Kuching.
    Je bent nu in Singapore bij je oude bellboys die toen in Kuching werkte, natuurlijk leuk om die weer te ontmoeten. Nog even je duikbewijs gaan halen in het noorden van Maleisie op één van de mooie eilandjes aldaar en dat zit je stage+vakantie er bijna op. Ben al een ontvangstcomité aan het opstarten als je 19 augustus vroeg in de morgen op Schiphol terugkomt. Het speciale Hollandse ontbijt voor jou en de ophaalgasten is al geregeld.
    Geniet nog maar lekker van je laaste paar weken vakantie.

    Hele dikke kus van Papa.


  • 26 Juli 2008 - 18:28

    Aniet :

    Heeey lieve Goo!!
    Klinkt weer heel leuk allemaal!! Maar gelukkig (voor ons dan he) duurt het nu niet meer zo lang, want dan kunnen we straks weer heeerlijk Breda onveilig gaan maken!!! Nu al super veel zin in!!!

    Nou houd ons op de hoogte!!
    Dikke kus Aniet

  • 05 Augustus 2008 - 10:02

    Ing:

    Lieve Goo, wat een avontuur weer! Heerlijk dat je weer even hebt kunnen genieten samen met lies! Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en zou echt meteen weer om willen draaien richting Italie! Hebben het super fijn gehad! Lieverd geniet nog even van je laatste momentjes en tot over 2 weekjes! (JEEEEEEJJJ!!!!)
    Dikke knuffels uit NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Margot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 11820

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: