Slapeloze nachten op een subtropisch eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu Slapeloze nachten op een subtropisch eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Margot Sluijs - WaarBenJij.nu

Slapeloze nachten op een subtropisch eiland

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

06 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk weer een berichtje van mij. Alles gaat nog steeds prima in me eentje. Zit nu ondertussen op Penang aan de westkust van Maleisie.

De afgelopen week heb ik doorgebracht op Pulau Perhentian, aan de oostkust van Maleisie. Wat was dat heerlijk zeg. Heb niks hoeven doen behalve af en toe even in de zee spingen om af te koelen. Maar ik zal het eiland even beschrijven: tropisch, witte stranden, glashelder blauwe zee, hutjes op het strand en uiteraard palmbomen! Verder wil ik jullie uiteraard niet jaloers maken hoor ;)

Heb 6 dagen doorgebracht op het eiland in 1 of ander krakkemikkeg hutje. Gelukkig was ik een ander Nederlands meisje tegen het lijf gelopen, dus konden we een hutje delen, wel zo gezellig en nog goedkoper ook!!
Alleen de nachten waren wat minder leuk omdat een groep eekhoorns het nodig vond om zich in onze hut te gaan nestellen. Allemaal heel gezellig, maar totaal niet bevorderlijk voor je nachtrust! Vaak schrok ik dan ook wakker van enge geluiden onder me bed of een vallende gekko of gewoon een mega spin binnen in je klamboe!
Tja... de nachten waren niet echt om tot rust te komen zeg maar.
Ook de tocht naar de wc snachts was een ware jungle tocht. Vaak werd ik bijna aangevlogen door vleermuizen... gelukkig kan ik niet zo goed zien in het donker en had ik vaak al me lenzen uit wat het minder eng maakte... haha! Ook in de wc/douche was het vaak erg gezellig... heb gedouched met gekko's en kikkers... haha!!

Verder had ik ooit geloof ik het plan om mijn duikbrefet te gaan halen, maar na 1 dag op het strand vond ik dat eigenlijk ook wel prima, en heb ik dat lekker gecancelled. Wel een dag een snorkel tripje gemaakt, wat ook echt super was. Heb mooie visjes gezien een haai en wel drie mega grote zeeschildpadden. Was vooral onder de indruk van de zeeschilpadden. Echt super grote beesten, maar ze bewegen zich zo sierlijk en makkelijk door het water!

Nu ben ik dus aanbeland in Penang. Maar het probleem nu is een beetje dat ik nu niet meer weet waar ik nog naartoe wil voordat ik terug vlieg naar NL. Wat een luxe probleem he ;) Maar ik heb dus nog ongeveer 1,5 week om iets te gaan doen, en ik denk dat ik toch weer richting een tropisch eiland ga, want in de steden is het echt te warm!! De planning is pulau tioman, alleen zit ik echt op tegen de mega busreis die ik dan weer moet gaan nemen. Maar ja, het is wel echt zwaar goedkoop, dus waarom niet!

Lieverds, mis jullie allemaal enorm, en is heel stom om te zeggen, maar kan echt niet wachten om weer terug te gaan naar NL! Wil iedereen gewoon weer zien en knuffelen en whatever! Maar nog 2 weekjes en dan kan het feest beginnen :)

Hele dikke kus,
goo

  • 06 Augustus 2008 - 06:57

    Kaat:

    Jak een spin in je klamboe (met Thailand in mijn achterhoofd) heb jij uberhaupt wel geslapen daar?!

    Geniet nog maar eventjes van die rust, want zodra je terug bent kom je niet meer van me af ;)!!

  • 06 Augustus 2008 - 14:30

    Boo:

    He Gootje, Geniet nog maar even van alles daar!! En echt leuk dat je binnenkort weer terug bent. Dikke kus

  • 06 Augustus 2008 - 14:56

    Merlijn:

    Schat het klinkt allemaal weer veels te lekker!!!! veel suc6 met je luxe probleem en tot over twee weken!!!!
    kus

  • 09 Augustus 2008 - 10:28

    J@N(ny):

    Hallo Margot, het leest als een meiden droom, luieren op een ver afgelegen paradijselijk strand. Jij hebt dus je droom waar gemaakt.

    seejoe in bavel.

  • 15 Augustus 2008 - 09:40

    Ing:

    Joehoeee!! 4 days left!
    Alvast succes met inpakken en geniet nog even goed van alles om je heen!
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Margot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 11823

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: